MLY

2011-01-17
12:17:17

17 Januari -10 Världens bästaste Engill!!!!<3

 


I veckan har det blivit mycket skogsturer!
Engill har varit så underbar som han bara kan vara! Har kunnat rida med väldigt lätta hjälper och han har gjort allt jag bett om helt utan motstånd! I galoppen la jag till över skänkel satte mej ner och krama lite i tygeln och han sakta av d skritt, och från skritt kunde jag fatta både höger och vänster galopp utan att han rusa in i galopp. 

Halt, och ryggade lugnt och harmoniskt, utan att köra upp huvudet och tjura, flyttade för skänkeln. Först försökte han springa i från när jag skulla flytta han åt vänster, men d lägger jag helt på mej själv, för när jag samla upp och gav han mer stöd på inner så flyttade han väldigt lätt åt båda hållen!

Och när det var dax för tölt blev jag själv paff för hur bra d gick. Samlade ihop han ordentligt och när jag la till skänkeln töltade han!! med lite för högt huvud, men d skiter jag! För han töltade och gick inte över mot trav!  och han sprang inte ifrån mej! nån gång var han på väg över i galopp, men det var också mitt fel eftersom jag peta på med spöt och tappade "bromsen" för en liten stund, men när jag satt till och plokade lite i tyglarna var han till baka i tölt.  

Helt underbart, kände hur lätt han blev och töltade utan massa motstånd som d varit innan!

Efter en stund blev han trött och tappade bakbenen mer och mer, så då samlade jag upp han allt vad jag kunde innan jag saktade av. för att avsluta när det gick som bäst!

Så inihelvete stålt!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer:
2011-01-17 @ 19:14:26
#1: Emma

Vad kul att det går bra med Engil! Saknar dig massvis och tittar på bilderna på dig och mig som jag satt upp på vägen varje kväll. // Emma (det är droppen över iet)

2011-01-17 @ 23:25:23
#2: Ewa

Så härligt att höra hur ni utvecklas ihop :) O mest glad är jag för att Engill har det sååå bra med dej <3

Kram

Ewa

2011-01-19 @ 09:36:14
#3: Jessika

Finaste Engill, vilken tur att han hamnade hos just dig!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: