MLY

2011-04-15
17:43:19

15 April

Iförrgår var det tur för engill att jag tycker om honom, för han var ett monster!!!!!! Fick verkligen visa att jag kan ha tålamod. i början gjorde precis allt han inte skulle göra. Efter typ 20 min gav han sej och acceptera att jag bestämmer.
Men igår och idag har han varit helt fantastisk duktig!! <3
Igår töltade han ett helt varv runt travbanan (som är 800meter) och det var inte alls lika motigt som det varit tidigare! :D Och det var inte mer än typ 3 gånger, som jag fick ta tag och plocka upp han för att tölten inte skulle gå för mkt åt trav. Och jag lyckades sakta av direkt från tölt till skritt, utan att det blev trav imellan. :D (Som jag tycker har varit väldigt svårt, jag vill gärna släppna ner hästen i avsakningarna.) Så jag är faktiskt även lite stolt över mej själv. :)
Idag började jag som igår, men att mjuka upp han med lite ökade och minskade volter, skänkel vikning, öppna och slutor. Red även i serpentiner idag (som jag alltid tyckt varit trist;P) men som var till och med lite roligt idag. haha :) Sen tölt tränade vi. och det gick bättre än jag vågat hoppats på! :D Red inte lika långa streckor i dag, men det gick verkligen super! Avsaktningarna är jag nästan stoltast över, det blev inte ett enda trav steg i avsakningen! :D:D:D Fattar lite mer hur Julle menar med "driva in i avsaktning"
Än så länge rider jag tölt i mest  "öppna" och "sluta" Det är mycket lättare att göra det än så länge på Engill. Rider jag på helt rakt spår blir han genast mycket mer framtung, och vill lägga sej i handen på mej. Då är det dessutom lättare att han går över i trav, eller galopp. Går han mot trav kan jag lättare korrigera honom tillbaka till tölt, oftast innan han hunnit gå över till trav. Men när drar mot galoppen är det svårare, klarar ofta inte av att stoppa upp han innan han har gått över i galopp. och jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska bära mej åt. :/
Kommentar:
2011-04-22 @ 00:06:21
#1: Ewa

Vill bara säga att jag tycker att både DU o Engill är sååå duktiga!!! Blir lika glad varje gång jag läser om Er o hur ni jobbar på...

Ha en mysig Påsk!!

Kram

Ewa

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: