MLY

2010-09-30
17:01:43

Snöbollen 30 September

Karoline föjlde med mej ut så jag kunde töm köra Snöbollen ute i skogen lite gran. D gick bra.
Han lyssnade bra. Carro gick brevid med grimskaft för säkerhets skull. D är ju ganska nytt fortfarnade.

Jag blev stolt över han i skogen!

Men sen när vi kom tebaka te orana och gick runt stallet, där det var lite folk och hästar, tappade han helt konsentrationen och blev lite jobbig. Stressad! Prajda är ifs sto, men det kändes inte som det var där problemet var helt. Jag upplevde han som stressad och rädd. Men när vi kom in i ute stallet, och det bara var jag och Snöbollen så lugnade han sej igen. och han stod och hängde när jag klia han i pannan.

Funderar nu lite på vad jag skulle kunna jobba med för att han ska hålla kvar konsentrationen på mej även när det kmr andra runt. D är lite samma sak när han ska in från hagen. Nu när jag ropar kmr han fram till mej nästan med en gång, utan att jag behöver muta han med godis eller så. Men så fort det är flera utanför hagen så kmr han inte. Jag kan gå och hämta han utan att han springer i väg, men han vill inte gå nära om det står andra utanför, dels för strömmen. Men sen tror jag att han har dåliga erfarenheter av männikan som skrämt han när han inte gjort som dom vill eller inte förstått.
Karoline berättade att han så fort jag gick iväg innan vi skulle ut hade börjad gå och kring och nästan gått över henne, men han gör det inte med mej. Förmodligen för att d är jag som jobbar och pysslar med han. Han har nog börjat acceptera mej nu, och han kan till och med tryck in huvudet i min famn när vi siter i hagen eller grejjar i stallgången. Han är så söt när han snusar i nacken på en, han gör det så försiktigt.!

Jag undrar ofta vad han har varit med om innan, men tvivlar på om jag igentligen vill veta det. Även om han nog inte fart illa jämnt, utan jag tror att han varit hos folk som brytt sej om honom. Så är d så tydligt att han blivit hanterad med bestraffning, han litar inte gärna på människor.


Men han har gjort så mkt framsteg sen han kom, och det blir bättre och bättre.... Han vill jobba, och han vill ha en uppgift, det är väldigt tydligt..


Karoline tog lite bilder :)






















Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: