MLY

2017-07-14
14:11:21

Med och motgångar

Har inte varit aktiv här på länge, men tanken är nu att börja skriva igen. För att försöka tänka framåt igen. Har varit motigt ett tag nu, och när jag äntligen trodde det var på väg över får jag bakslag 


Kort sammanfattning 15 maj var jag på besök hos ögonläkaren pga av plötsligt synbortfall fall på höger öga. Hade 33 % syn kvar. blev inlagd på en neurolog avdelning. För misstänkt inflammation på synnerven. Fick göra en massa tester och prover.. blandannat magnet röntgen och ryggmärgsprov. Dom hittade ingen öppenbar orsak till min försämrade syn. Fick åka hem efter en vecka och utredningen fortsatte. Efter några veckor fick jag göra ny magnetröntkgen. Och på återbesök hos ögonläkaren blev jag inlagd igen, dom hade hittat täcken som gav stärkt misstanke om inflammation på synnerven. Och det hade även börjar göra riktigt ont speciellt när jag rörde ögat. Ännu en magnet röntkgen, nytt ryggmärgsblov och blev insatt på kortison intravenöst.. låg smärtan försvann och synen blev något lite bättre.. efter 3 dagar över gick jag till kortison i tabletter. Skönt för då kunde jag till slut åka hem. 
Glad över att vara hemma och kunna återgå till det normala, synen var nedsatt men det gick sakta sakta åt rätt håll. Började trappa in kortisonen som dessutom fått med att samla vätska och svälla som en ballong. De kändes jätte skönt.. 
men idag när jag var hos ögonläkaren konstaterades att synen var sämre igen, och har en konstant värk i ögat igen. Så fått höja kortisonen igen. Och ska på nytt återbesök om en vecka. Jag är så trött på dehär! Tappat motivationen lite nu, trött, arg, och ledsen.. men bara bryta ihop och komma igen! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: