MLY

2013-04-26
11:56:13

26 April -13

Med lite hjälp av djävulsklo och envishet är jag och Engill på väg igen! Nu så har vikunnat börja träna ingen på lite mer alvar! Känns helt underbart!! Så rider och jobbar vi på så gott vi kan.. och satsar på lättklass tävling längre fram i vår/sommar!!! :) Men först så jag börja träna och få hjälp av Mariell De ser jag me fram i mot!! :D Ska bli så  roligt att få börja börja rida för tränare igen!!! :) 
 
I sommar ska jag få låna häst av Julle och Lotta.. En unghäst som ska ridas in, så En kompis till Engill och ett sommar projekt till mej! :D Så de ser vi fram imot! :D Ska bli roligt att jobba med denna häst :) 
 



 
Snöbollen den lilla huliganen får nu gå av delad hage med stål tråd fäst i grimman för att inte gå hagen igen. Snöbollen och Mickes gamla travare är inte direkt bästa vänner. Så det var inte så roligt när för några veckor sen didde drog ner staketet från Ena sidan (har ju två staket mellan alla hagar) och när de var nera från ena håller ser jag hur snöbollen böjer ner huvudet gåt under första staketet och sen lyfter lite fint på benen och över andra sidan in till Didde och Engill. Som tur är såg jag ju de och springa ut i hagen och ta i sär dom... Men innan jag hann få tag på bollen hade dom redan börjat slåss.... Inte blir de bättre av att jag får lite smått panik. Men de gick bra, fick tag på bollen, och alla klarade sej utan några direkta skador. Och i samma stund som man tar tag i bollen lägger han ju ner sitt stridslystna.. och de var bara att fösa undan de andra och ställa in bollen, fixa stål tråd i grimman igen. Men nu när de frösna i marken släpt blir de ju bättre med ström i hagarana igen och då går han ju inte ur... Lilla illbatting. Tur att jag älskar honom när han gör sånt, för man kan bli ganska trött på de... 
 



 
Jag och Lisa har börjat jobba på klubben i Götene igen nu, har längtat efter de under vinten. Så jobbar vi på som aldrig förr!! :D Och dessutom får vi extra hjälp av Börje. De är vi så glada och tacksamma för.. Börje träffade henne under första tiden, då hon var som mest osäker och nervös. Så de är roligt för att han ser ju verkligen alla hennes framsteg och på minner mej om de de, för det är lätt att man glömmer hur kämpigt vi hade de ett tag där.. Sånt man ska tänka på, alla har vi ju vara bakslag. Dessutom bättre och sämre dagar. Dagarna när det är sämre och de är motigare är det extra viktigt att tänka på de. Så blir de lättare att släppa de och hämta nya krafter. För jag vet ju att 90 % av hennes beteende beror på mej och mina agerande, känslor och reaktioner. på både gott och ont... 
 
 
 
Liten uppdatering om hur de går med allt. Nu så ska jag ta hundarna för att ge oss ut till stallet igen :D
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: