MLY

2010-11-19
11:47:48

19 November



Jag och Engill kämpar på med träningarna för Julle!!
Engill har fått ta det ganska lugnt ett tag nu.. 3-4 dagar i veckan skrittar vi ut barbacka i skogen!:)

Engill töltar faktiskt riktigt bra streckvis!!!:D:D:D
Han tycker inte riktigt om det, och kan bli väldigt siggi, men sakta med en säkert så börjar d också släppa.
Julle tror att det kan bero på att han blivit pressad väldigt hårt innan utan att riktigt att ha muskler till att orka.
Men d är skönt att även om han blir sur så blir han inte dum. han gör inte så mkt.

D har varit sitvationer i skogen när han börjat tramsa och gjort rakamotsatsen till vad jag vill. Då jag fått gå på han och vara riktigt bestämd!! Jag har kännt tänkt resa sej, kan hoppa knapt en decimeter med frambenen, men han gör inte mer. har inte gjort det med mej än.
Därimot så kasta han min kompis när hon var här på besök och skulle prova rida han lite i ridhuset. Satte av i galopp med en snygg bockserie....
Han är världens snällaste när det är helt kramlöst, men om man börjar kräva en massa så gäller det att han vet vem som bestämer... Liten ljävul ibland tror jag min sann! ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: