MLY

2012-01-23
12:39:04

Igång sättning!





Nu har jag börjat sätta igång Engill igen efter en mycket välförtjänt vinter villa
på en och en halv månad.

Igår var jag med Micke och Didde inne på axvalla travbana för att rida. Engill var taggad som aldrig förr!! Fick rida två varv på skogsbanan innan jag fick honom till att skritta. Red en bit ihop med Micke och Didde. Sen när micke körde ifrån oss blev Engill halv galen! Han skulle bara inte skritta. Men Engill kan tölta! När jag höll ihonom töltade han nästan stilla stående. När jag släppte efter lite drog han i väg i ökad tölt, trodde knappt att han kunde tölta så fort!! Det var en fantastisk känsla. :) samlade upp honom och fick han att skritta några meter innan det kom en travtränare med häst som jag skulle släppa förbi. Då triggade han igång igen, galoppera mer eller mindre på stället, sprang i sidled och lyckades drutta ner diket med baken TVÅ GÅNGER!!

Trodde inte jag skulle kunna få han till att trava, därför var jag bara tvungen att försöka. Efter några meter framåt lutad i fältsits gick han över i trav. och det kändes riktigt bra. och efter två varv trippande på tå blev lugnade han ner sej och vi kunde skritta ett avslutande varv.

När jag kom in flåsade han men var inte jätte trött. Var nästan säker att han skulle vara helt slut. :/ hade tänkt att vi skulle ha tagit det lite lugnt. Eftersom han har vilat ville jag inte att han skulle bli smukel trött och få mjölk syra. Det bli inte alltid som tänkte, Engill var taggad och jag ville inte gå in förän han lyssnade på mej ordentligt och hade taggat ner. Så det kändes bra att han trotts allt inte var helt slut!

Fast än Engill kan vara förbanat envis och bångstyrig ibland,
Älskar jag honom över allt annat!!
jag vet och det blir bara tydligare, det finns inget elakt i honom.
Även om han har varit bråkig han han aldrig ens försökt att
kasta av mej, bita eller sparka åt mej eller någon annan
(iaf inte som jag vet!)
I mina ögon har Engill värdsklass oavsett vad som händer!
Ser fram imot att få tävla Engill!!

Kommentarer:
2012-01-23 @ 15:27:18
#1: Tiger

riktigt kul att få läsa din beskrivning av er träning :) tiger gillar!

2012-01-26 @ 08:43:19
#2: Cilla

Yey :) Har väntat på att du ska börja skriva igen! Skönt att du har hittat något inom ridsporten som verkligen passar dig, tycker ni är såå söta ihop! :) Fortsätt skriv och lägg upp massa bilder! :D ses i helgen!

2012-01-28 @ 00:54:08
#3: Amelie

Låter som en väldigt glad liten Engill!! Härligt :)

Pandan har oxå fått "vinterkänslor" efter en liten vila och är superpigg och lite galen :P

Ha det super gumman, saknar dig! Kramis

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: