MLY

2010-07-28
22:06:19

28 juli -10

Igår var svullnaden värre. Julle var ute och kolla. Han kunde inte riktigt svara på vad d kunde vara. Men det på verkar han inte när han rör sej på nått sätt. Så Julle tkte jag skulle longera eller rida barbacka så han får röra på dej och hålla igång utan att spänna sadeljord och kanske irritera i onödan.

Så långerade han igår. I både varven. Först i lina och sen lös longerade i volten. Tänke att jag skulle försöka lära han att byta varv på komando. Så övade lite igår. D gick över förväntan. Efter bara tre gånger gjorde han d själv! D va kul!

Passade på att fota lite så läggar upp bilderna under! :)


Idag när jag var ute och kolla hade svullnaden gått ner. Så d va skönt! Han fick vila idag, D var jätte varm, massa flugor, blinningar, och bromsar. O dom var riktigt ettriga!!!


Trav bilder, Tagna i går (27 Juli)



:)



När jag tog in han för att pyssla om han lite extra tenkte jag på att hans sår som han hade när han kom är nästan helt borta allt har läkt jätte fint. Och nu har släpper han den sista pälsen. D måste vara skönt för han att bli av med en del päls i värmen.

Men shit vad flug jävlarna är intensiva! Dom gigantiska bromsarna flygger fan in i stallet!!!!! D brukar dom inte göra. Och hästarna är besvärrade, hoppas att d blir bättre snart!!

Lider med hästarna på dagarna när d är som värst! Engill har vindskydd så dom kan gå in och skydda sej i. D är skönt att slippa ha dom inne o bli ut tråkade på dagarna.


Nu ska jag sova innan jag somnar sittandes.......
Kommentar:
2010-07-29 @ 11:45:00
#1: cilla

det skulle va typiskt dig att somna sittandes ;) söt han är för den delen! längtar tills jag får träffa han! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: