MLY

2010-12-10
15:00:00

Engill<3


Satt och kollade på bilder från när jag provred Engill första gången.. Lite kul att se skilnaden på han!
Han har musklat sej en del! När jag kollar på gamla bilder så ser han nästan tanig ut i gämförelse! :)


Första gången i Juli!
´



Och bilder från oktober...







D bästa är att han nu orkar så mkt mer!!!

Jobbar vidare på töltsättningen! Men d är på god väg, han töltar bättre och bättre, lättare och lättare. Så te våren sattsar vi på att börja tävla lite smått!! Engill älskar att visa upp sej, så han kmr klara d galant! om jag bara lyckas hålla nerverna istyr... 

D har varit mkt jobb, och vi har mkt kvar.. D finns många fördelar med att köpa en redan väl utbildad islandshäst som första häst. Jag och Engill får lära oss ihop och av varandra. Men d är en utmaning, och lyckan som fyller hela kroppen från topp till tå när vi lyckas och vi får till saker går inte beskriva i ord... D är en underbar känsla när Engill nu börjat tölta. Har haft mkt hjälp av Julle (Julius Petursson) som varit ute och hjälpt mej varje vecka. som peppat mej och när jag varit nära att ge upp och tänkt att  D går inte, jag kan inte.... så han har fått mej att fortsätta och övertalat mej att d går att jag kan.. än sålånge alltid haft rätt. Nu vågar jag tro mer på mej själv. och när Julle säger att jag kmr få Engill te att tölta klockrent och att jag kmr ha en chans på tävlings banan så måste jag tro på honom. och när jag gör d sprängs alla murar som jag begränsat mej själv med! 
Jag kan och vi kan klara allt bara vi vill!!! 

Tack Julle, utan dej hade jag och Engill aldrig kommit så här långt!! Du är bäst!   

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: